torsdag 23 juni 2011

Photoshoot för designern Lena Quist

I söndags hade jag en plåtning med designern Lena Quist
Vi träffades upp hos modellen ( Malin Jensen ), för makeup och styling, Malin som råkar vara bosatt mitt i centrala Malmö ,vår location för dagen.
4 olika ombyten och 4 olika locations, lyckligtvis hade vi 4 bra locations strax utanför dörren
( vilket inte var så svårt med tanke på att vi faktiskt var mitt i smeten i centrala Malmö )

Just nu sitter jag mitt i processen och går igenom bilder som ska redigeras,
det blir lite bilder som Lena själv gillar, jag får fixa upp något trevligt till makeup artisten så
hon har något att visa upp från dagen,. och naturligtvis kommer jag fixa upp något för eget bruk.

Satt och bläddrade igenom alla filer och hittade den här bilden ( kommer nedan ) och drog in den i photoshop, mest för att komma igång med något. Vår location för den här bilden var antagligen en av de mer lätt funna, vi gick helt enkelt ut de 2 meterna från lägenheten till hissen! De gamla hissarna i Malmö, från typ 1900 frösihjäl, har sköna färger och skön karaktär.

nog bablat, en bild säger helt enkelt mer..





Foto och editering: Mickie
Kläder: Lena Quist
Modell: Malin Jensen
Makeup: Debbie Delirious
Fotoassisten: Daniel Svensson

Inga kommentarer: